Gerhard Richter, Blattecke, 739 gesigneerde en 6267 gedateerde exemplaren, editie galerie h, Hannover: 2250 euro
Bruut bij elkaar opgeteld en vermenigvuldigd met die 2250 levert dit het fijne totaalbedrag van 15 763 500 euro.
Kees Koomen’s portrettengallerette:
blogger.xs4all.nl/chmkoome/archive/2007/05/10/210259.aspx
Wijzen mag niet, heer Robbert Roos, dat is niet netjes.
Silvia B pront present op de stand van kunstbeeld met de huidige kunstaanbieding het love hate model uit haar skinover.biz.
Kàroly Keserü, zonder titel, (11/04), acryl en draad op linnen, 6000 euro.
Infografics? Nee, gewoon platte esthetica. Fijn gedetaileerde puntschilderijen van Kàroly Keserü ondermeer bij Patrick Heide Projects.
Jeroen Henneman, 26-27, 2006, 165 x 140 cm, € 12.000
Jeroen Henneman, 26-27, 2006, 200 x 170 cm, € 15.000
Jeroen Henneman wordt alleen in kringen serieus genomen. Jeroen Henneman kan ab-so-luut geen beelden maken. Verrassend genoeg zijn zijn fors geprijsde schilderijen best aardig, het aanzien alleszins waard. Royaal in de etalage gezet bij PARC editions.
Boris van Berkum, Fortuna series
Bronzen dode hoofden van Boris van Berkum bij artspace Witzenhausen.
Rob Scholten oud en goed: Nostalgia, print op doek voor 6000 euro.
Nagelnieuwe Rob Scholtens bij Jaski Art Gallery. Nu met extragratis inhoud.
Tegeltjeswijsheden zijn van alle tijden.
Tegeltableau Patrick Bergsma, 16-delig, 325 x 325 cm, 12.000 euro.
Patrick Bergsma bakt tegeltjes. Suzanne Biederberg Gallery is een galerette zonder site.
Jan Dibbets, Colour studies, 2007. Fotografie 10 stuks, oplage 40. 19.500 euro
Je klassiekers remixen. De hond moet immers ook gevoerd en de dochter wil een ponypaard. 40 x 19,500 = 780.000 euro waarvan zeg de helft voor de Eindhovense Galerie Willy Schoots.
Bronzen boom van Armando, oplage 3, 2006. 51.000 euro ex BTW bij galerie Helga Hofman
Struikelde je bij Art Brussels elke 100 meter over een Buren en elke 50 meter over een Wim Delvoye, Art Amsterdam heet van oudsher Art Armando. Zo’n tien procent van alle werken op de beurs is van Armando.
Ik zal het noooooit meer doen meester!
Waarom die nadruk op het nare, hypocriete geldelijke en dan toch zulke grote reportages?
Voor de balans denk ik?
Wat u naar en hypocriet doopt, noem ik (ook) interessant. Bovendien, het is maar wat u er in wilt zien. Op http://trendbeheer.com/2007/05/09/art-amsterdam-2007/ – de eerste indruk – geen onvertogen woord maar een hele ris interessant werk. Net als in bovenstaande serie overigens. U legt die nadruk.
Jan Dibbets 2007, daar schrok ik van, eenmaal de fotografettes ontwikkelt. Dacht op de beurs zelf de klassiekers gehangen te zien. Maar dat je met de eenvoudig reproduceerbare fotografie alle kanten op kunt is genoegelijk bekend.
en ach, “Zo’n tien procent van alle werken op de beurs is van Armando.” een geintje tussendoor… er is redactioneel over vergaderd wat ik je brom!
Volgende serie weer geheel en al kritiekloos om u te plezieren!
Ik wil even reageren op de “tegeltjes” (80 cm bij 80 cm) Van Patrick Bergsma. De tegels zijn niet gebakken, maar op bijzondere wijze vervaardigd waarbij het originele proces van 17e eeuwse tegel zoveel mogelijk is aangehouden. De tegels zijn ook los verkrijgbaar weet ik uit betrouwbare bron (voor 850 euro)! Zie http://www.patrickbergsma.nl
Nou JB, ik had eerder gehoopt op wat meer kritiek dan wat minder. En het kan aan mij liggen maar ik had toch stellig de indruk dat je wat meende te gaan zeggen met het vermelden van die bedragen. Zo lijkt het een aanstippen van een probleem dat niet helemaal doorgezet wordt.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Dat met kunst geld verdient wordt?
geld is cool
Jeroen Henneman, dat kunt u van mij aannemen maar daar kunt u ook zelf achter komen door het te onderzoeken, is een ge-wel-dig goede beeldhouwer die, en dat is alleen maar menselijk, ook wel eens een steekje laat vallen (Zoals inderdaad het geval in uw voorbeeld).
jeroen henneman is goed.
http://www.keeswiersema.nl