7 augustus 2010, drie dagen na de officiële post had deze lariekoek ook Whatspace bereikt en werd vervolgens kritisch in een politiek jasje gegoten. Leuk voor even, maar deze meid moet er niet onder lijden. Believe the hype maar met excuses:
Deze Rhizome post gaat eerder (of ook) over memes en wat het betekent dat iets breder opgepakt wordt dan alleen over kunsthaten, gaat over de relatie internet/kunst en misschien ook wel breder nog over kunst in de publieke ruimte – met internet als publieke ruimte – denk ik.
Los daarvan is de originele post zoals whatspace omschrijft inderdaad een aanstellerige performance, alleen hij duurt maar een minuut of vijf: vandaar ook het applaus. Niet elke performance is zo snel over en voorbij.
Fascinerend hoe iets door het te labelen met het k-woord zoveel meer los kan maken:
“The video […] contains graphic material, but in the age of Goatse, and Tubgirl, explicitness alone cannot shock or offend most people—especially internet trolls. Rather, it was the label on it—art—and the work’s perceived demographic—hipsters—that crawled under people’s skin. “
7 augustus 2010, drie dagen na de officiële post had deze lariekoek ook Whatspace bereikt en werd vervolgens kritisch in een politiek jasje gegoten. Leuk voor even, maar deze meid moet er niet onder lijden. Believe the hype maar met excuses:
http://www.whatspace.nl/nieuws/this-is-why-we-hate-art.html
Deze Rhizome post gaat eerder (of ook) over memes en wat het betekent dat iets breder opgepakt wordt dan alleen over kunsthaten, gaat over de relatie internet/kunst en misschien ook wel breder nog over kunst in de publieke ruimte – met internet als publieke ruimte – denk ik.
Los daarvan is de originele post zoals whatspace omschrijft inderdaad een aanstellerige performance, alleen hij duurt maar een minuut of vijf: vandaar ook het applaus. Niet elke performance is zo snel over en voorbij.
Fascinerend hoe iets door het te labelen met het k-woord zoveel meer los kan maken:
“The video […] contains graphic material, but in the age of Goatse, and Tubgirl, explicitness alone cannot shock or offend most people—especially internet trolls. Rather, it was the label on it—art—and the work’s perceived demographic—hipsters—that crawled under people’s skin. “
+1 JB