Zou het nou beleefder zijn als Bart Smout (de columnist in kwestie) in het stuk even verwijst naar de jongens van de snijtafel? Vind het frappant dat hij precies dezelfde denktrant en argumenten gebruikt. Of is dit doodnormaal? Ik kan natuurlijk ook niet checken wie eerder was, wie wie napraat en of er wel wordt nagepraat.
Micheal ik denk niet dat die vraag ‘wie was er eerst’ heel interessant is. Er is best veel kritiek op de DWDD, het is alleen afvragen wie het als eerste na buiten brengt.
En de eerste is dan niet gelijk de rechtmatige eigenaar van de kritiek ;) (alleen de verwoorder van wat er speelt)
Snijtafel, inderdaad.
Zou de Snijtafel liever horen over de recensie van de volkskrant. VK gebruikt wat mij betreft vergelijkbare valse voorwendselen als DWDD, in het hele verhaal.
D.w.z voordoen kwetsbare, relevante posities te willen ondersteunen, maar die in praktijk inzetten als entertainment of roddel.
Klaas, Ja dat snap ik ook wel, ik ben eigenlijk vooral verbaast dat er bijna letterlijk dezelfde woorden worden gebruikt (in dezelfde volgorde).
‘Opinieleiders als Van Nieuwkerk maken de fout te denken dat ze vanwege de promotie dienend moeten zijn aan de kunstsector. Aan producenten, programmamakers, regisseurs, schouwburgdirecteuren of uitgevers. Ze gaan niet voor kunst, maar voor de infrastructuur van het kunstbedrijf. In hun hoofd zit het idee ingebakken dat kunst niet in zichzelf bestaat, maar een afgeleide is van het economisch nut van kunst. Daarom menen ze aan consumentenvoorlichting te moeten doen en niet aan kunstkritiek.’ http://georgeknightlang.wordpress.com/2014/05/13/anne-een-hollands-drama-journalistiek-kunst-en-kunstkritiek/
snijtafel
Voor wie ‘m nog niet kende, De Snijtafel over DWDD, behoorlijk dodelijk: http://youtu.be/9v72Is1MkXc
Zou het nou beleefder zijn als Bart Smout (de columnist in kwestie) in het stuk even verwijst naar de jongens van de snijtafel? Vind het frappant dat hij precies dezelfde denktrant en argumenten gebruikt. Of is dit doodnormaal? Ik kan natuurlijk ook niet checken wie eerder was, wie wie napraat en of er wel wordt nagepraat.
Stuk lijkt overigens vooral op de eerste Snijtafel over DWDD, vergelijk de laatste alinea met: http://youtu.be/Ht1Ahbq1E48?t=22m46s
Micheal ik denk niet dat die vraag ‘wie was er eerst’ heel interessant is. Er is best veel kritiek op de DWDD, het is alleen afvragen wie het als eerste na buiten brengt.
En de eerste is dan niet gelijk de rechtmatige eigenaar van de kritiek ;) (alleen de verwoorder van wat er speelt)
Snijtafel, inderdaad.
Zou de Snijtafel liever horen over de recensie van de volkskrant. VK gebruikt wat mij betreft vergelijkbare valse voorwendselen als DWDD, in het hele verhaal.
D.w.z voordoen kwetsbare, relevante posities te willen ondersteunen, maar die in praktijk inzetten als entertainment of roddel.
Klaas, Ja dat snap ik ook wel, ik ben eigenlijk vooral verbaast dat er bijna letterlijk dezelfde woorden worden gebruikt (in dezelfde volgorde).
‘Opinieleiders als Van Nieuwkerk maken de fout te denken dat ze vanwege de promotie dienend moeten zijn aan de kunstsector. Aan producenten, programmamakers, regisseurs, schouwburgdirecteuren of uitgevers. Ze gaan niet voor kunst, maar voor de infrastructuur van het kunstbedrijf. In hun hoofd zit het idee ingebakken dat kunst niet in zichzelf bestaat, maar een afgeleide is van het economisch nut van kunst. Daarom menen ze aan consumentenvoorlichting te moeten doen en niet aan kunstkritiek.’
http://georgeknightlang.wordpress.com/2014/05/13/anne-een-hollands-drama-journalistiek-kunst-en-kunstkritiek/