- Hoogtepuntje bij binnenkomst, wie de rekensom van Jongeleen oplost mag gratis naar binnen.
Tijdens de verbouwing laat het Stedelijk Museum Schiedam van zich horen middels aansprekende tentoonstellingen op lokatie met een landelijke uitstraling (o.a. de buurtplaatjes van Schiedam Oost/Maarten Bel). Komend voorjaar opent het museum weer haar deuren (Boijmans volgt in 2030).
Op het terrein van de voormalige glasfabriek nu een bijzondere show die onder de noemer “post-graffit” een groep kunstenaars samenbrengt die van buitenspelen houdt. Met één opmerkelijke maar, er doen amper vrouwen mee. Drie tel ik er op zevenendertig deelnemende kunstenaars. Toch vreemd in deze tijd. Nou kan je zeggen dat er in de graffiti scene (veel) meer mannen dan vrouwen actief zijn, maar daar kan je ook weer tegenin brengen dat een behoorlijk deel van de deelnemende kunstenaars nou niet bepaald een noemenswaardig graffitiverleden heeft.
Maar ok, nog steeds een goede tentoonstelling met een hoofdrol voor het verlaten industrieterrein.
T/m 16 januari a.s.
Stedelijkmuseumschiedam.nl/tentoonstelling/glashard/
Dat u weet waar u bent, de Glasfabriek. En die is gekocht door Dudok.
Hoogtepuntje 2 bij binnenkomst, voor de fijnproever, verse Mellie.
Mooie subtiele Momo.
Tof om eens in het echt te zien, Mike Ballard.
Daan Botlek als maker van zijn eigen schildergereedschap. In de hoop dat het dan wat makkelijker en sneller gaat. Heerlijk onbeholpen.
Cocktailprikkers XL, Onno-Poiesz.
De kebab basketballen van David Bruce.
Altijd goed, Erosie Jeroen. Deze keer aan de haal met de belijningsmachine van de lokale voetbalclub.
Guido de Boer als onderdeel van het collectief High on Type.
Een van de weinige deelnemers die echt iets met (de geschiedenis van) van de plek doet, Jeroen Jongeleen. Hij verzamelde de glasresten van het terein en rende er een cirkel in.
Tot slot de geweldige luidsprekerrobots van Boris Tellegen.
- Met ingebouwde Berndnaut Smilde generator.
T/m 16 januari a.s.
Dat belooft wat daaro…epicentrum van de metropool…de teaser met die drillrappers is ironie hopelijk…de kunstenaar als aanjager van vastgoedontwikkeling…staat er al een laadpaal?
laadpaal is met een t GS: laatpaal.
Dit terzijde: ik was er eergisteren en het was een feest. Juist toen ik mijn foto’s had ontwikkeld kwam NP met zijn bericht. Dubbelen is een beetje dom en zonde van de tijd en energie. De prentjes zijn gelijkluidend. Absolute aanrader met een glansrol voor dat verlaten industrieterrein, het zijn de kunstenaars die het aansprekend illustreren.
Wat heb jij met drillwrappers? Waar waren die?
Kijk jij geen spam van SMS?
”Illustreren” vat alles wel samen. Vormdwang binnen de kaders van het staalskelet van de kunstfabriek. Het Mondriaanfonds heeft ook een nieuw logo. De M is een hangmat geworden. Hoe toepasselijk.